Blooming Friday – Årets höjdpunkt (se)

Egentligen skulle jag inte vara här idag. Jag skulle varit i Malmö och hälsa på föräldrar o kompisar,
men här har vi fullt upp med att renovera huset och då måste man ju vara närvarande, annars blir det inte som man tänkt sig.
🙂

Så medan jag kollar gubbarna som jobbar, gör jag lite julpyssel.
I år har jag bestämt mig att använda julsakerna som jag har hittade när jag rensade lekrummet.
Vi har flyttat in vårt gamla bord vi har haft ute i trädgården sedan 25 år. Först måste det torka ett par månader sedan ska vi slipa det.
I år har gjort vår “adventskrans” på bordet, i alla andra år var det på eldstaden, men den har vi rivit ner.

tabledec2

Till den här adventskransen har jag använt små glasburkar (yoghurt burkar) som jag stoppat i små vita papperspåsar.
Lite pot-pourri (Ikea på rea), ett gammalt halsband och ett fint chiffon band in samma färg avslutar kompositionen.
Tallriken kommer från Hervit, köpt på rea får ett par år sedan.

Christmas decorations 2013

Christmas decorations 2013

En annan adventskrans är gjord av en rund glas vas (Ikea), 4 Galej (Ikea) och en massa gamla blå julgrans kulor i plast.
De köpte jag på rea hos Hervit förra året. Silver kulor och silver stenarna kommer från Ikea, köpt på rea efter jul.
Christmas decorations 2013

Christmas decorations 2013

Jag gillar också att använda växter till mina “kransar”. Här har jag använt en väldoftande gran typ och röda bär från Viburnum Lantana.
Ljusen kommer från Ikea och guld kulorna från Flover.

Christmas decorations 2013

Christmas decorations 2013

Enkelt och snabbt gjort: glasfat (Otello), 4 gröna ljus (Ambroso), några grenar väldoftande gran och kransen är färdig.
De små röda bären kommer från Flover.
🙂
Christmas decorations 2013

Christmas decorations 2013

2013 har varit ett speciellt år för mig, jag har fyllt 50 år, efter 16 långa år har jag äntligen bytt kök, jag har börjat att jobba på egen hand men kanske den senaste nyheten är årets höjdpunkt….jag blir farmor!!
🙂

Det är går till Pilgrim från Bland rosor och bladlöss 
Vi ses nästa år!
🙂

9 responses to “Blooming Friday – Årets höjdpunkt (se)

  1. Så fint det ser ut ditt pyssel. Händelserikt år med många höjdpunkter. Grattis till dig nybliven farmor!!

  2. Mycket pyntigt!
    Grattis till farmortiteln, Jag blev farmor i våras och det är otroligt roligt.
    /Anette

  3. Vilka härliga höjdpunkter du beskriver och vilka fina arrangemang du skapat, sånt gillar jag! Önskar dig många härliga höjdpunkter under alla helger vi har framför oss nu!
    Kram Lotta

  4. Oj så många fina advents grupper du gjort Det är härligt att få fixa så där.
    ha en fin Andra advent och grattis till att bli farmor.
    Kram Meta

  5. så fint.. bordet kommer bli sååå snyggt!!!

  6. Härliga julpynt!! Förstår att den nyheten är årets höjdpunkt, för barnbarn är guldkant på tillvaron.
    Ha en underbar helg!!

  7. Smarta “kransar” så enkelt och snyggt! Fina höjdpunkter var det också.
    Ha en skön söndag!

  8. Snyggt och bordet ser ut att ha en underbar patina🙂
    Kram Hélena

  9. Förstår att just det att bli farmor blev årets höjdpunkt! Har själv hunnit fylla 50 och det är ingen stor förändring så nästa steg är väl det. Snygga kransar och fina tips. Lycka till med egna verksamheten. Kram, Carina

Leave a Reply

